جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
نشست هم اندیشی حوزه علمیه با مدیران کل اوقاف کرمانشاه

حوزه/ به مناسبت هفته وقف، نشست هم اندیشی مسئولین حوزه علمیه استان کرمانشاه، با مدیران کل اوقاف و امور خیریه استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کرمانشاه، به مناسبت هفته وقف صبح امروز نشست هم‌اندیشی مسئولین حوزه علمیه استان، با مدیران کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه، در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد.

در این دیدار که با حضور مدیر و معاونین حوزه علمیه استان و مدیران اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه برگزار شد، مدیران اوقاف مختصری از اقدامات صورت گرفته را ارائه و پیرامون اجرای هر چه بهتر برنامه‌های آتی، بحث و تبادل نظر کردند.

در این نشست حجت الاسلام والمسلمین ایرانی مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه با تأکید بر این نکته باید اعتماد عمومی را راجع به سنت حسنه وقف احیاء کنیم، اظهار داشت: بیان برخی موضوعات توسط عده‌ای ناآگاه مبنی بر اینکه درآمدهای اوقاف کرمانشاه رقم‌های نجومی هستند، اظهاراتی دور از انصاف است.

وی افزود: باید جایگاه و اهمیت وقف را به درستی برای مردم تبیین کرد.

در ادامه نشست حجت الاسلام صالحی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه، از همکاری مجموعه مدیریت حوزه علمیه استان کرمانشاه تقدیر و ابراز کرد: برای اعتماد از دست رفته نسبت به موقوفات که ریشه در عملکرد پهلوی اول دارد و به خیلی از املاک وقفی، چوب حراج و نابودی زدند باید اقدامات مناسب در سطح جامعه انجام شود.

وی گفت: در رژیم طاغوت به اسم اصلاحات ارضی به موقوفات هم رحم نکردند و متاسفانه برخی از مردم به صورت غیر شرعی و غیر قانونی آنها را تصرف نموده و پس نمی‌دهند.

مدیر کل اوقاف کرمانشاه، در خصوص عمل به نیت واقفین نیز گفت: فعالیت‌های خوبی در این عرصه صورت گرفته، از جمله فعالی‌تهای قرآنی که در سطح استان برای تشویق فرهنگ قرآنی عملکرد قابل قبولی داریم و روز به روز بر تعداد حافظین قرآن افزوده می‌شود.

انتهای پیام. /

نشست هم‌اندیشی حوزه علمیه کرمانشاه با مدیران اوقاف

نشست هم‌اندیشی حوزه علمیه کرمانشاه با مدیران اوقاف

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha